In het programma van de opleiding geven wij de deelnemers een stevig fundament waarmee zij hun commerciële kennis en effectiviteit vergroten. Daarbij is het uitgangspunt dat alle theorie aanzet tot actie: de deelnemers kunnen er in hun dagelijkse praktijk direct mee aan de slag. Dat is zowel de opdracht als de uitdaging voor ons en de zorgvuldig uitgekozen gastdocenten, die hun kennis en praktijkervaringen delen. In de interactieve discussies leren de deelnemers ook veel van elkaar. Daarom beginnen we elke lesdag met een plenaire bespreking van de actuele ontwikkelingen en de daaruit volgende leeraspecten. Uit de terugkoppeling van deelnemers aan de 12 eerdere leergangen blijkt dat het programma hun hoge verwachtingen altijd overtreft. We kijken dan ook met groot enthousiasme uit naar de volgende leergang, niet in de laatste plaats omdat ook de (gast)docenten zelf veel energie krijgen van de gemotiveerde inbreng van de groep.
Bedoeld voor
Medewerkers op HBO-denkniveau en minimaal 2 jaar werkervaring op professioneel niveau.
Inhoud
Module 1. Customer & Channel Development. retail branding en positionering, formulemanagement, formule-, winkel- en outletanalyse, exploitatiemodellen, online food retailing, foodservice, omnichannel strategieën, customer journey, last mile, social media en digitale trends, story boarding, internationale studiereis en webinar. 12 opleidingsdagen.
Module 2. Catagory Development: categoriestrategieën en - groei, identificeren marktkansen, datagedrevene werken, actionable insights, assortimentsbeleid en presentatie prijs- en promotiebeleid, trade marketing, shoppergedrag en shoppermarketing, inkoop- en accountmanagement, onderhandelen, supplier–retailer logistics, revenu management, persoonlijke effectiviteit, internationale studiereis en webinar. 12 opleidingsdagen.
2-jarige praktijkgerichte foodopleiding met focus op commercie Programma bevat in totaal 24 opleidingsdagen, verdeeld over 2 modules (inclusief een internationale studiereis).
Centraal in de opleiding staat het aanreiken van kennis, vaardigheden en praktische tools om commercieel effectiever te handelen.
De module ‘Customer and Channel Development’ brengt deelnemers op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen in de verschillende foodkanalen: (online) food retail en foodservice. Met de aangereikte kennis en instrumenten zijn deelnemers in staat om formules en winkels (outlets) haarscherp te analyseren en een consistente omnichannel aanpak te formuleren.
Na afronding van de module ‘Category Development’ beschikken deelnemers niet alleen over de tools om datagedreven kansen voor categoriegroei te identificeren en over de laatste shopperinzichten, maar weten zij ook hoe klantwaarde kan worden gecreëerd door het aanbod af te stemmen op de winkel- en formule-uitgangs punten van afnemers. Daarbij wordt uitgebreid stilgestaan bij de relatie tussen handel en industrie vanuit inkoop en account management perspectief.
Tijdens beide modules zijn er meerdere teamopdrachten en een individuele opdracht (essay). Bij een voldoende resultaat voor alle opdrachten ontvangen deelnemers het EFMI-diploma ‘Advanced Food Commerce Program’
Docentencorps bestaat uit ervaren EFMI-docenten. Daarnaast verzorgen talrijke praktijkdocenten van retailers, fabrikanten, foodserviceorganisaties en andere deskundigen gastcolleges.
Opleidingsdagen worden gekenmerkt door voortdurende interactie met docenten en tussen deelnemers onderling.
De opleiding vindt plaats op Kasteel Groeneveld, Groeneveld 2 in Baarn.
Sinds 2003 hebben ruim 300 managers en ondernemers het programma succesvol afgerond
Prijs:
Per module € 7.500,00 excl. BTW, de totale opleiding kost € 13.900,00 excl. BTW.